همایش های اقتصادی ایران و روسیه در راه است

کدخبر: 111 —
شیوع کرونا و بحران ارتباطات جهانی و رکودهای اقتصادی ناشی از آن با «برگزاری همایش های اقتصادی و تجاری» تسهیل خواهد شد؛ راهکاری که معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران و همتای روس او از آن استقبال و بر آن تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد برخط؛ از ایرنا؛ نشست مشترک ویدئوکنفرانسی روز دوشنبه «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با «الکساندر پانکین» همتای روس خود، یک جلسه هم اندیشی آسیب شناسانه و ناظر به راهکارهای ادامه منظم همکاری ها بین دو طرف زیر سایه سنگین بحران هایی مانند شیوع کرونا و نقاط متعدد همگرایی و همکاری دو کشور در فضای فرصت ها و نیز تهدیدهای مشترک است.

همکاری های اقتصادی دوجانبه، ارزیابی عملکرد یکساله موافقتنامه موقت تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اورآسیا، نفت و گاز، کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت، توسعه مناسبات اقتصادی در شرایط کرونایی و چاره جویی در این باره؛ موضوعات متنوع مورد بحث و تبادل نظر بین غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با الکساندر پانکین، همتای روس او در این نشست مشترک ویدئو کنفرانسی بود.

انصاری و پانکین، درباره همکاری های اقتصادی دوجانبه، ارزیابی عملکرد یکساله موافقتنامه موقت تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اورآسیا و توسعه این همکاری ها و همچنین همکاری دو کشور در سازمان های اقتصادی منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

دو طرف با ابراز رضایت از توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه بر ضرورت تلاش مضاعف در این زمینه با توجه به شرایط بحران همه گیری کرونا (کووید۱۹ ) تاکید کردند.

طرفین همچنین با ابراز علاقمندی به استمرار رایزنی های تهران و مسکو در حوزه بازارهای بین المللی نفت و گاز و کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت از برگزاری همایش های اقتصادی و تجاری در زمینه موضوعات مورد علاقه به عنوان فرصت مناسبی برای حفظ تماس ها و ارتباطات اقتصادی فیمابین استقبال کردند.

انتهای پیام/