در جریان سفر رییس جمعیت هلال‌احمر به مسقط انجام شد؛
تعیین تکلیف بیمارستان نیمه‌کاره هلال‌احمر ایران در عمان

کدخبر: 113 —
رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به عمان و بازدید از بیمارستان نیمه کاره هلال‌احمر در این کشور، از تعیین تکلیف سند بیمارستان و بحث و تبادل نظر با مقامات بهداشتی این کشور برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان براساس نیازهای درمانی عمان خبر داد.

به گزارش اقتصاد برخط؛ از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر «کریم همتی» با اعلام این خبر گفت: در سفر به عمان و به منظور بررسی وضعیت بیمارستان هلال احمر ایران در این کشور، چند جلسه متعدد با سفیر و معاونین و اعضای سفارت ایران در عمان در همین خصوص و همچنین بازدید میدانی از محل بیمارستان که سال ۱۳۹۳ خریداری شده و به شکل یک ساختمان نیمه کاره و بدون استفاده رها شده است، انجام شد.

وی افزود: ساختمان این بیمارستان بعد از خریداری، نیمه کاره رها و بسیاری از تعهدات فروشنده انجام نشده و بر خلاف آنچه که قرار بوده طبق قرارداد منعقد شده، پرداخت مبلغ خرید بیمارستان به شکل تدریجی انجام شود، همان سال و ظرف چند ماه، کل مبلغ قرارداد که به قیمت امروز، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار یا ۵.۵ میلیون ریال عمانی بوده پرداخت شده در صورتی که هیچکدام از تعهدات فروشنده انجام نشده است.

همتی گفت: بعد از بازدید از بیمارستان با فروشنده ساختمان نیز در خصوص انتقال سند و سایر تعهدات فروشنده جلسه داشتیم. علاوه بر آن، با مشاور و معاونین وزیر بهداشت عمان در همین زمینه جلسه‌ای برگزار شد و دیدگاه‌های طرفین در خصوص نیازمندی‌های درمانی عمان و همکاری‌هایی که می‌توان داشت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بعد از بازگشت به تهران، زمینه‌های همکاری دو کشور بررسی و فرایندهای منتج به انتقال سند بیمارستان انجام و سپس مراحل تجهیز و راه اندازی بیمارستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/