مردم داری، شرط نماینده مردم بودن در مجلس است
چرا پاسخگو نیستی آقای نماینده؟
به گزارش اقتصاد برخط؛ یکی از انتظارات مردم از نمایندگان حوزههای انتخابیه این است که عملکرد خوبی در راستای مشکلات و کمبودهای حوزه انتخابیه خود داشته باشند. به طوری که تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژههای نیمه تمام و رفع کاستیهای منطقه را پیگیری کنند و در عین حال مردم بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند و در مواقع نیاز درخواستها و اظهارات خود را با آنها در میان بگذارند. این در حالی است که در استان البرز برخی از نمایندگان مجلس چنین تعامل و ارتباطی را با مخاطبان خود ازجمله مردم و رسانهها ندارند.
در استان البرز رسانهها در حالی با نمایندگان سایر حوزههای انتخابی به راحتی ارتباط برقرار میکنند که در مقابل، برخی از نمایندگان کرج پاسخگوی اقدامات و نحوه عملکرد خود نیستند و بین خود و رسانهها و ارباب رجوع نیز دیوارهای فاصله کشیدهاند و پذیرای آنها نیستند. البته این قضیه شامل همه نمایندهها نمی شود و جا دارد از دکتر «علی حدادی» نماینده ساوجبلاغ قدردانی کنیم که همواره پاسخگو بوده و ارتباط خود را با مردم و رسانه ها حفظ کرده اند.
ضمن اینکه نمایندگان مجلس دورههای قبل البرز یعنی اکبریان و کولیوند با وجود اینکه روسای دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی بودند؛ اما همواره پاسخگو بودند و ضمن مردمداری، ارتباط خود را با مردم و رسانهها حفظ میکردند و حتی پیگیر مسائل و امور مردم در مجلس بودند.
جای تاسف است که در این دوره رفتار برخی از نمایندههای استان البرز - که اگر لازم باشد، در آینده او را معرفی می کنیم- با ارباب رجوع ها و رسانهها، به گونهای است که تکریم ارباب رجوع برای او معنا ندارد.
در همین باره امام علی (ع) درباره حسن برخورد از سوی مسئولان با مردم می فرماید: «باید محبوبترین كارها در نزد تو، كارهایی باشد كه با میانهروی سازگارتر بود و با عدالت دمسازتر و خشنودی رعیت را در پی داشته باشد. زیرا خشم تودههای مردم، خشنودی نزدیكان را زیر پای بسپرد و حال آنکه خشم نزدیكان اگر تودههای مردم از تو خشنود باشند، ناچیز گردد.»