در جریان کارزار ۲۰۲۰؛
دادستانی هلند هک‌شدن حساب توئیتری ترامپ را تائید کرد

کدخبر: 443 —
دولت هلند می‌گوید یکی از شهروندانش در ماه اکتبر به حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ کرده اما از آنجا که در کمال اخلاق‌مداری، این موضوع را گزارش داده است، مشمول جریمه نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد برخط؛ از گاردین، دادستانی هلند این موضوع را که در ماه میلادی اکتبر، یکی از شهروندان این کشور حساب توئیتری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را هک کرده؛ مورد تائید قرار داد.

این هکر که «ویکتور گورس» نام دارد در روز ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر)، در حال تحقیق پیرامون ضعف‌های امنیتی حساب‌های کاربری نامزدهای انتخابات آمریکا بود که توانست رمز عبور ترامپ را حدس بزند و به داخل حساب او رخنه کند.

البته، ظاهراً حدس زدن رمز حساب کاربری ترامپ چندان مشکل نبوده چرا که وی از مخفف انگلیسی شعار انتخاباتیش مبنی بر اینکه «عظمت را دوباره به آمریکا برگردانیم» استفاده کرده بود.

به این ترتیب، رمز حساب کاربری ترامپ دست‌کم تا آن تاریخ، مگا ۲۰۲۰ (MAGA۲۰۲۰) بوده است. البته هم کاخ سفید و هم توئیتر وقوع چنین اتفاقی را تکذیب می‌کنند.

نکته جالب تر آنکه دولت هلند قصد ندارد ویکتور گورس را بابت سرک کشیدن به حساب توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار دهد چرا که او هکر بااخلاقی است و از اطلاعات این حساب سوءاستفاده نکرده و در نهایت با هدف بهتر شدن سپر امنیتی این حساب توئیتری، از جزئیات هک خود خبر داده است.

انتهای پیام/