چند خبرکوتاه از آموزش و پرورش البرز

کدخبر: 559 —
فراخوان نخستین یادواره مکتب حاج قاسم، کسب رتبه اول پروژه مهر، شاخص های معلم نمونه درزیست بوم جدید و برترشناخته شدن ستاد شاهد مدارس از اخبار کوتاه حوزه آموزش و پرورش استان البرز است.

به گزارش اقتصاد بر خط ؛ مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج اعلام کرد: در آستانه سالگرد شهادت سردار دل ها نخستین یادواره «مکتب حاج قاسم» در مدارس این ناحیه فراخوان شد.

ابراهیم فلاح نژاد اظهارداشت: این اقدام حماسی - فرهنگی به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدربه ویژه شهدای مدافع حرم در قالب مسابقه برنامه ریزی و اجرایی شده است.

دانش آموزان مقطع ابتدایی می توانند با ترسیم نقاشی در یک صفحه کاغذ آ چهار با استفاده از مداد رنگی و آبرنگ در سبک های مختلف و تصویری کیفی آثارشان را ارسال کنند.

وی تولید پادکست برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و تولید کلیپ یا فیلم کوتاه ویژه مقطع متوسطه دوم را حداکثر درسه دقیقه را ازدیگرمحورهای این مسابقه عنوان کرد.

فلاح نژاد مقاله نویسی ویژه فرهنگیان با 2 موضوع را حداکثر در چهار صفحه آ چهار به صورت تایپ شده با فونت B nazanin و سایز ۱۲ با رعایت اصول نگارش و فایل پی دی اف را از دیگر محورهای این مسابقه ذکر کرد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار با ذکر نام و نام خانوادگی، نام مدرسه، پایه و مقطع تحصیلی تا روز دوشنبه ۱۵ دی ۹۹ از طریق شبکه شاد یا پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۹۱۱۰۱۴۳ می باشد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج یادآورشد: این مسابقه از سوی ✳️قرارگاه #مکتب_حاج_قاسم این ناحیه طراحی شده است که به نفرات برتر جوایز ارزنده ای به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرارگاه مکتب حاجم قاسم دراین ناحیه همچنین اقدام به جمع آوری بسته های معیشتی درقالب لبخند رضایت کرده است تا با پیوستن جامعه هدف آموزش و پرورش به این رزمایش بسترمناسب برای تهیه و اهدا بسته های معیشتی به خانواده دانش آموزان نیازمند فراهم آید.

کسب رتبه برتر استانی پروژه مهر

فرزاد شعبانی افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با شعار" جهش تولیدعلم، تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی " توانست دربین نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرزرتبه برترپروژه مهر ۹۹ را به خود اختصاص دهد.

وی بیان داشت: این موفقیت حاصل کارتیمی است که آموزش و پرورش برای دومین سال متولی به این موفقیت دست یابد.

وی تصریح کرد: پروژه مهرهرساله با رویکرد کیفیت بخشی وعدالت آموزشی و با هدف آماده سازی و ایجاد فضایی با نشاط درمدارس از جمله دربخش ساماندهی مراکزآموزشی ، تامین مناسب تجهیزات و نیروی انسانی به اجرا درمی آید.

شعبانی اضافه کرد: بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی، احصای دقیق موانع و آسیب های موجود درحوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده درفرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها به خصوص درزیست بوم جدید آموزشی ناشی از شیوع ویروس کرونا را از جمله اهداف پروژه مهر۹۹ ذکر کرد.

وی یادآورشد: پروژه مهر نمادی ازهمبستگی، تحول، مدیریت کارآمد وهدفمند درنظام تعلیم و تربیت وگامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: برنامه ریزی، مسوولیت پذیری، همدلی و خلاقیت آفرینی اعضای کمیته های پروژه مهر به نام تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی ، ساماندهی، تعیین صلاحیت ، توجیع و تبلیغ و اطلاع رسانی، فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی زمینه سازاین افتخارآفرینی ارزشمند شد.

ستاد بزرگداشت معلم

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج هم گفت: ستاد بزرگداشت مقام معلم با رویکرد شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی درزیست بوم جدید دراین ناحیه فعال شد.

مراد مالمیرانتخاب معلمان نمونه را کار دشواری دانست زیرا تمامی فرهنگیان از جمله معلمان زحمت کش در کلاس های درس نمونه هستند.

وی به جهاد آموزشی معلمان درشرایط سخت کرونایی اشاره کرد ویادآورشد: معلمان نمونه کشوری و استانی فعال در ناحیه می توانند نقش موثری درشناسایی و معرفی جلوه های معلمی در زیست بوم جدید آموزشی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تدوین شاخص های کیفی برای ارزیابی فعالیت و شناسایی معلمان فعال، موفق و تاثیرگذاردرفضا و شرایط آموزشی و پرورشی فعلی را از شاخص های معلم نمونه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برشمرد.

کسب رتبه برتر شاهد استان

مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو کرج و فردیس گفت: ستادشاهد این ناحیه طی دو سال متوالی رتبه برتر استان را کسب کرد.

ولی اله احمدی اظهارداشت: پرداختن به امور ایثارگران و خانواده هایشان درامر مهم تعلیم و تربیت را یک وظیفه ملی برشمرد.

وی بیان داشت: امورآموزشی فرزندان شاهد وایثارگراز جمله موارد مهمی است که باید درفرآیند تعلیم و تربیت به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت ازفعالیت و اقدامات نو و خلاقانه دبیران، بسترتوسعه وافزایش کیفیت دانش آموزان شاهد را فراهم آورد.

احمدی تصریح کرد: با هم فکری و برنامه ریزی های عملیاتی، امکان تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب درچهل و یکمین اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشورمیسرمی گرد.

سواد و زندگی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: طرح کشوری " پیوند سواد و زندگی " با استفاده ازظرفیت مراکز یادگیری محلی با هدف فراهم آمدن زمینه مشارکت هرچه بیشتربزرگسالان سوادآموز درکسب مهارت آموزی همراه با یادگیری سواد دراین استان اجرایی شد.

تقی نادری افزود: در رویکرد جدید باسوادی، آموزش بزرگسالان فرایندی سازمان یافته است که به وسیله آن بزرگسال سوادآموز بتواند با سوادآموزی، کارآموزی حرفه ای و آموزش مهارت های اساسی برای تکامل و تعالی حرکت کرده و درتوسعه جامعه خود از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی وسایر موارد مشارکت فعال داشته باشد.

وی یادآورشد: برای اجرای کیفی این طرح نیاز به همراهی و همفکری مدیران و نیروی انسانی مراکز یادگیری به منظوربرنامه ریزی برای تحقق هدفگذاری های مندرج در شیوه نامه اقدامات موثر این طرح دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی و آماده سازی افراد برای ورود به عرصه اجتماعی را از جمله اهداف شیوه نامه

وی تاکید کرد: مرکز یادگیری محلی دانا مستقر درآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج به عنوان مجری اصلی و مرکز معین استان برای اجرای طرح سواد زندگی معرفی شده است.

استان البرز ۴۷۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع خبر : ایرنا