طالقان شهرستانی بدون کتابخانه

کدخبر: 642 —
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: کتابخانه‌هایی که در مناطق زرد قرار دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند و به اعضا کتاب امانت می‌دهند ولی کتابخانه‌هایی که در مناطق نارنجی استان قرار دارند تا بهتر شدن شرایط بسته می‌مانند.

به گزارش اقتصاد بر خط؛ «هادی آشتیانی» با اشاره به تعداد کتابخانه‌ های عمومی البرز اظهار کرد: در حال حاضر ۸ کتابخانه روستایی در البرز فعال است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت کتابخانه های روستایی در ایام کرونا توضیح داد: کتابخانه‌هایی که در مناطق زرد قرار دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند و به اعضا کتاب امانت می‌دهند ولی کتابخانه‌ هایی که در مناطق نارنجی استان قرار دارند تا بهتر شدن شرایط بسته می‌مانند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های روستایی استان چون تک کتابدار هستند در روزهای زوج باز هستند و بیشتر این کتابخانه‌ ها در شهرستان نظرآباد قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان طالقان علی رغم جمعیت کتابخوانی که در خود جای داده هیچ کتابخانه ای ندارد، افزود: تنها کتابخانه طالقان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آشتیانی افزود: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه ‌های عمومی تنها وظیفه تجهیز کتابخانه‌ ها را به عهده دارد، از خیرین و بخش خصوصی درخواست می‌ شود برای تکمیل این کتابخانه همکاری کنند تا اولین کتابخانه طالقان به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مشکل تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این کتابخانه حل شود تا فرایند تجهیز آن در کمترین زمان توسط اداره کل کتابخانه های استان انجام شود.

وی در پایان گفت: پروژه کتابخانه تنکمان نیز که طی سال‌ های قبل آغازشده به دلیل محدودیت‌ها در تامین منابع مالی نیمه کاره مانده است.

 

انتهای پیام/