سلب اختیارات شوراهای شهر
اختیارات شوراهای شهر در حال سلب شدن است

کدخبر: 671 —
رئیس شورای اسلامی استان البرز گفت: در مجموع شوراهای شهر دو اختیار عمده تعیین شهردار و وضع عوارض محلی را داشتند که یکی از مهمترین آنها در حال سلب شدن است.

به گزارش اقتصاد بر خط؛ «نادر ایزدبین» در نشست شورای اسلامی شهرستان کرج که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزارشد، با اشاره به اینکه به تازگی نگرانی‌های جدی ای در حوزه شوراها پیش آمده، اظهار کرد: با تصمیمات اتخاذ شده به نظر می‌ رسد به تدریج شاهد کاهش عملکرد شوراها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به مرور زمان شاهد کاهش حدود اختیارات شوراهای اسلامی شهر هستیم، ادامه داد: نمونه بارز این مساله کاهش اختیارات در بحث وضع عوارض محلی است.

وی توضیح داد: یکی از نگرانیهایی که اعضاهای شوراهای شهر و روستا در تمامی استانهای کشور دارند این است که با سلب اختیارات این نهاد، اقدامات موثری که تاکنون در بحث ارزش افزوده و وضع عوارض محلی صورت گرفته بی نتیجه خواهد ماند.

وی اضافه کرد: در مجموع شوراهای شهر دو اختیار عمده تعیین شهردار و وضع عوارض محلی را داشتند که یکی از مهمترین آنها در حال سلب شدن است.

ایزدبین توضیح داد: تقاضا می‌ شود شورای عالی استانها به این بحث و به موضوع مدیریت یکپارچه شهری ورود جدی تری داشته باشد تا جایگاه شوراها حفظ شود.

 

انتهای پیام/