کلاهبرداران 50 میلیاردی در کرج دستگیر شدند

کدخبر: 703 —
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کلاهبرداران ملکی که با جعل اسناد ملکی اقدام به فروش ملک به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به دیگری و کلاهبرداری از این طریق کرده بودند، توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد بر خط؛ سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر بیان داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پایگاه دوم پلیس آگاهی مبنی بر فروش غیرقانونی یک واحد ملکی در منطقه گلشهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که صاحب اصلی ملک ساکن خارج از کشور بوده و در آخرین سفری که به ایران داشته به منظور فروش خانه به یکی از مشاوران املاک آن منطقه مراجعه کرده و سند ملک را در اختیار او گذاشته که این فرد نیز با سوء استفاده از این اعتماد با همدستی 4 نفر دیگر اقدام به ثبت سند به نام فرد دیگری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: در ادامه با بررسی‌های تکمیلی ۲ نفر از متهمان را شناسایی و در چندین عملبات جداگانه آن ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شدند اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که با همدستی اقوام صاحب ملک با تنظیم سند به نام یکی از همدستانشان، خانمی را که شبیه صاحب ملک بوده را به دفترثبت اسناد برده و اقدام به ثبت سند مالکیت کرده و از این طریق خانه را به شخص دیگری به فروش رسانده اند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳ متهم دیگر ، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ملک را 50 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان یادآور شد: شهروندان از اعتماد بی مورد به افراد به جد پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/