معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد؛
بازسازی اساسی ۶ دستگاه لوکوموتیو در فردیس البرز

کدخبر: 857 —
 معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ۶ دستگاه لوکوموتیو فرسوده طی ۹ ماهه سال جاری پس از بازسازی در شهرستان فردیس استان البرز وارد ناوگان ریلی کشور شدند.

به گزارش اقتصاد برخط؛ به نقل از ایرنا؛ «محمدهادی ضیایی مهر» روز جمعه ضمن اعلام این خبر افزود: این لوکوموتیوها شامل ۲ دستگاه GM سنگین ،۲ دستگاه GM سبک و۲ دستگاه آلستوم است که بازسازی کامل آنها انجام شده است.

وی توضیح داد: لوکوموتیوهای GM به علت فرسودگی و عمر بالا و یا آسیب ناشی از سوانح و لوکوموتیوهای آلستوم به علت عدم تامین به موقع قطعات و انجام سرویس‌های معین شده از رده خارج شده بودند.

ضیایی مهر با اشاره به اینکه بازسازی این لوکوموتیوها با سه میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی همراه بوده است، اظهار داشت: از آنجا که ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور پایین‌تر از نیاز است باید برای تامین نیازها لوکوموتیو های فرسوده را بازسازی کنیم.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان داشت : نوسازی لوکوموتیوها مطابق با استاندارد ها انجام می شود و تمام سیستم ها از ترمز گرفته تا سایر تجهیزات آنها به روز رسانی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری پنج دستگاه لوکوموتیو دیگر نوسازی می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۴ دستگاه لوکوموتیو از نوع GM و آلستوم در فردیس تعمیر اساسی شد.

مجموع لوکوموتیو در گردش کشور ۶۲۷ دستگاه و مجموع واگن مسافری و خدماتی و خودکشش در گردش یک هزارو۹۲۳ دستگاه و مجموع واگن باری در گردش ۲۶ هزارو ۶۲۹ دستگاه در ناوگان باری و مسافری ثبت شده است.

کارخانه بازسازی لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شهرستان فردیس استان البرز فعالیت دارد.

 

انتهای پیام/