اسماعیل خلیل زاده:
حکم استراماچونی به فیفا نرسیده است/ از پسر شفر به CAS شکایت کردیم

کدخبر: 95 —
رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت ضمن تشریح آخرین وضعیت این باشگاه، گفت: پسر وینفرد شفر ۱۳۰ هزار دلار طلب دارد ولی از او به دادگاه کاس شکایت کرده‌ایم.

به گزارش اقتصاد برخط؛ از مهر «اسماعیل خلیل‌زاده» درباره اظهارات «احمد سعادتمند» مدیرعامل سابق استقلال مبنی بر اینکه هیأت مدیره او را برای مذاکره با استراماچونی راهی ایتالیا کرده بود، گفت: قبل از رفتن سعادتمند به ایتالیا ایشان اعلام کرد برای اینکه مشکل پرداخت استراماچونی را حل کنیم باید تا قبل از آنکه اتفاقی رخ بدهد رایزنی کنیم. یک عده مخالف و یک عده موافق بودیم. خود من اعلام کردم الان زمانش نیست و مصوبه داده شد منوط بر اینکه بتوانیم برای مطالبات به نتیجه خوبی برسیم و برگردد.

وی افزود: آن موقع زمان خوبی برای سفر نبود و مشکلاتی ایجاد کرد. همان روز گفتم که مصوبه ما این بوده که برای کم کردن مطالبات استراماچونی و شفر این سفر صورت بگیرد و نه چیز دیگری.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه گفته بود سعادتمند با احساس هواداران بازی کرده است ولی هیأت مدیره خودش مجوز سفر به ایتالیا را به او داده بود، اظهار کرد: وقتی یک مدیر مصوبه می‌آورد یعنی تصمیم گرفته شده است. اینکه مدیرعامل برود و برای مطالبات مذاکره کند کار خوبی بود. ما فکر می‌کردیم رفتن این بزرگوار به ایتالیا بعد از بازی‌های استقلال خواهد بود. گفته بودیم قبل از اتمام بازی‌ها نباید سفر صورت بگیرد. آن روز که سعادتمند رفت بنده در مجلس بودم. یک چالشی ایجاد شد که باعث شد جام حذفی از دست برود.

خلیل‌زاده که با برنامه چاپ اول شبکه خبر گفتگو می‌کرد، درباره اینکه مطالبات وینفرد شفر پرداخت شده ولی پسر شفر این بحث را تکذیب می‌کند، گفت: ما ۵۹۴ هزار دلار در چند مرحله به حساب وکیل شفر در کرواسی واریز کردیم. ۲۵ هزار فرانک به فیفا دادیم، ۱۵۰ هزار دلار برای بازگشت میلیچ و ۳۱۵ هزار برای دیاباته پرداخت کردیم. جمع پرداختی ما ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می‌شود. این پول به حساب شفر نشسته است. رسید را داریم اگر او امروز به فیفا نامه نزند خودمان اقدام و اسناد را به فیفا ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صحبت‌های شفر با ادعای مدیران استقلال تناقض دارد؟ گفت: پسر شفر در باشگاه استقلال به عنوان دستیار بوده ولی مدرک و مجوز نداشته و شکایت کرده است. چیزی که من فهمیدم این است که مبلغ ۱۳۰ هزار دلار می‌خواهد و ما به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم. شفر می‌خواهد پول پسرش را هم بدهیم و به توافق برسیم. ما به پسرش بدهکاریم ولی محکوم نشده‌ایم. این ارتباطی با پنجره نقل و انتقالات و محرومیت استقلال ندارد.

رئیس هیأت مدیره استقلال درباره اینکه این باشگاه مجدداً در پرونده آندره استراماچونی محکوم و از نقل و انتقالات محروم می‌شود، تصریح کرد: هنوز حکم استراماچونی به فیفا نرسیده است و زمان داریم. اگر برسد هم زمان داریم و پنجره را باز کرده‌ایم. شاید محروم شویم ولی نه برای امسال بلکه احتمالاً سال آینده!

خلیل‌زاده در واکنش به این جمله که استقلال هر سال باید یک پنجره بسته در نقل و انتقالات داشته باشد، گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منابع مالی ندارند. پول بازیکنان ایرانی که طلبکار بودند و شکایت کرده بودند پرداخت شد. طلبکاران خارجی هم پرداخت شده است. تا آخر امروز صبر می‌کنیم نظر شفر را بگیریم وگرنه خودمان به فیفا نامه می زنیم و مستندات را ارائه می‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتخاب سریع مدیرعامل پرسپولیس و زمان بر بودن انتخاب مدیرعامل استقلال تاکید کرد: نزدیک ۲۰ روز است که آقای مددی به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شده است. مشکلاتی که در استقلال داشتیم یعنی انتخاب سرمربی، کادر فنی، پرداختی‌های قضائی و باز شدن پنجره نقل و انتقالات، قرارداد بازیکنان و … در این مدت تمام اعضای هیأت مدیره دست به دست هم دادند تا مشکلات جمع شود. برای انتخاب مدیرعامل اول باید مشکلات حل و پنجره باز می‌شد! به این نتیجه رسیدیم اول مشکلات حل شود.

خلیل‌زاده در پاسخ به این سوال که منابع مالی باشگاه از کجا تأمین می‌شود؟ تاکید کرد: ما هم مثل پرسپولیس کارگزار داریم ولی قرار بود شرکت فولاد متین ۱۰۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال بیاورد که بعداً شد ۵۰ میلیارد ولی تا الان ۷ میلیارد داده است. این مسئله آسیب خیلی سنگینی به باشگاه استقلال زد. ما از این شرکت شکایت نکرده‌ایم ولی در زمان سعادتمند اخطار دادیم و مصوبه هیأت مدیره شد که قرارداد فسخ شود. فعلاً در این وضعیت هستیم.

وی درباره اینکه انتخاب این کارگزار کار چه کسی بوده است؟ یادآور شد: پیشنهاد آقای سعادتمند بود ولی من مقاومت می‌کردم. وقتی می‌گوئیم کارگزار یعنی در قرارداد تعهداتی نسبت به هم داشته و جدول پرداختی داریم.

رئیس هیأت مدیره استقلال درباره اینکه کارگزار پرسپولیس بهتر عمل کرده است، خاطرنشان کرد: از پرسپولیس اطلاعی ندارم ولی اینجا باید انجام می‌شد. عدم تعهد کارگزار، پرداختی‌های باشگاه را به خطر می‌انداخت.

خلیل زاده در خصوص اینکه هیأت مدیره پرسپولیس تصمیم درست‌تری نسبت به هیأت مدیره استقلال درباره کارگزار گرفته است، گفت: نمی‌توانیم مفاد قرارداد را رسانه‌ای کنیم. آن روز اگر من مخالف این کارگزار بودم به این خاطر بود که نتیجه اش را می‌دانستم.

«چرا همان زمان علیه کارگزار و اتفاقاتی که افتاده بود، مصاحبه نکردید؟» وی در پاسخ به این سوال گفت: بنده همان موقع مصاحبه کردم ولی وقتی ۴ نفر در هیأت مدیره موافق هستند این مصوبه می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا دیگر اعضای هیات مدیره با این قرارداد موافقت کردند؟ اظهار کرد: وقتی می‌نشینیم صحبت می‌کنیم که شرکت توان پرداخت این مبلغ را دارد عملاً وارد امضای قرارداد می‌شود. آن شرکت که شرکت کوچکی نیست ولی اینکه چه شده که نتوانست پول را پرداخت کند بحث دیگری است. در این مباحث هر روز که نمی‌توانیم مصاحبه و بحث کنیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال درباره جدایی کادر پزشکی با سابقه از این باشگاه گفت: یک سری مشکلات ایجاد شده بود ولی دکتر نوروزی از روز گذشته به باشگاه برگشته و کارش را انجام می‌دهد.

خلیل زاده همچنین درباره بحث رضایت‌نامه «محمد نادری» از تیم کورتریک بلژیک تصریح کرد: نادری باید پولی را به باشگاه بلژیکی پرداخت می‌کرد. ما این را نپذیرفتیم و او خودش این را قبول کرد که رضایتنامه اش را بگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که قرارداد نادری با استقلال چه میزان است؟ تصریح کرد: یک مبلغ عُرف به نادری دادیم.

رئیس هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه آیا استقلال آنقدر به نادری پول داده که با وجود پرداخت پول رضایت‌نامه چیزی برای خودش مانده باشد؟ اظهار کرد: بله فکر می‌کنم چیزی برایش مانده است.

خلیل‌زاده همچنین درباره اینکه عبدیان مدعی شده بود نادری از جیب خودش برای گرفتن رضایت‌نامه پول داده است، گفت: ما یک پول به عنوان قرارداد و یک پول برای آپشن به نادری دادیم. البته مبلغ بالایی نبوده است.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود بعضی از بازیکنان استقلال قراردادهای ۱۰ و ۸ میلیارد تومانی دارند، تاکید کرد: رقم‌هایی که از قراردادهای ۶، ۷، ۸ و ۱۰ میلیاردی در استقلال برای یک سال گفته می‌شود صحیح است. بعضی قراردادها قراردادهایی بوده است که عملاً منجر به فسخ شده ولی در حال بازنگری قراردادها هستیم. باید تلاش کنیم حد متعارف را رعایت کنیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه هواداران این تیم باید این فصل امیدوار باشند، تاکید کرد: در کشور ما نمی‌شود دغدغه مالی نداشت. هیات مدیره باید این دغدغه را برطرف کند اما با اسپانسر جدید مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/